Monday 23 May 2011

Episod 1

Epron membelek jam tgnnya...Jam itu sudah mencecah angka 5.30 pg..Die masih melayan movie korea
(MyGirl).. Diluar dorm kedengaran kokokan ayam hutan dan bunyi merdu khinzir di belakang kamsis..

   "Aduss, tinggal lg 6 episod lg nie, smbg esoklah plak, mate plak terkinje-kinje nk lelap", dia lantas kemas laptop dan terus mencapai bantal peluknya lalu tidur...

   "Epron! oooo Epron!" panggil Ompin dari tingkat bawah katel double dacker itu....
    Epron seperti bermimpi apabila mendengar namanya dipanggil dan dia tersedar laungan rakan karibnya itu bukan dalam mimpi tapi suara itu adalah realiti. Epron cepat2 bangun dari tidur. Kain selimutnya jatuh. Tempat tidurnya seperti tempat kucing beranak.

   "Ah, lantaklah!"
   Jam locengnya sudah mencecah angka 7.20 pg dan melalui celah daun tingkap yang terselak langsirnya, Epron melihat sinar mentari pagi yang indah.Bergegas dia ke bilik air. Kepalanya terasa 'mia' apabila tersedar dari tidur dalam keadaan terkejut. Barulah dia teringat, pagi ini dia ada kelas C dengan Cik Kem...Tergesa-gesa dia pergi mandi..Oleh kerana nak cepat die tidak sabun dan syampu pun, bak kate mandi kerbau... 

   Kelam kabut dia memakai baju..Nasib baik pakaiannya sudah bergosok.. Kalau tidak jenuh nk mengosoknya.. Hendak mengejar masa satu hal lagi.. Hendak kejar bas memang x dptla sb bas selamba dat jew pergi meninggalkan Epron ketika dia sedang mandi tadi.. Jadi, nak x nak kena jugakla naik teksi walaupun tmbg sama harge dgn snack plate fck..

   Hampir 10 minit Epron menunggu teksi x smpai2 die mengambil keputusan untuk makan dulu di cafe..Beberapa minit kemuadian baru la teksi tiba di situ...Sampai di kampus Efron terus berlari ke bilik kuliah...Setibenya dia di depan pintu...dushh.....bersambung....ikutila smbgannyer ntie..

2 comments:

  1. stkat neh no comment,ok smua..."mia" tue per??haha,

    ReplyDelete
  2. mia uh mcm mamailah...hehe tQ ezal..hahaha

    ReplyDelete