Tuesday 24 May 2011

Episod 2

dushh...Epron terlanggar pintu kelas....dia terkapai-kapai kepeningan..pada masa sama burung-burung berkicauan diatas kepalanya yang kebenjolan itu...


   "Eh, sorry! tidak perasan ada orang tadi, itulah saya tolak pintu ini" lembut suara Pool yang merupakan rakan sekelas Epron. Secara poyo Epron berkata "Adoiyy, sakitla ngok! Aku cedera parah nie, call Ambulan cepat!"


   Tiba-tiba Cik Kim mencelah "Oit mangkuk! Kamu dah la datang lambat, banyak tempoyak plak". "Aduss Cik, jangan disebut pasal tempoyak, favorite koi tue" balas Epron. "Dah-dah pergi ambik tempat kamu" Cik Kim menyuruh Epron dan Pool ke tempat duduk masing-masing.


   Keadaan di dalam kelas pada masa itu amat sunyi..Sunyi bukan kerana terlalu kusyuk belajar tapi sebaliknya..Ada yang main game, bersms , tidur dan sebagainya..Cik Kim sudah lali dengan perangai pelajar-pelajarnya dan membiarkan sahaja mereka bersuka ria...Dalam kelas Epron selalunya akan berangan..Dia selalu mengelamun makan gulai tempoyak ikan patin bersama Park Shin Hye (pelakon korea)..


   Proott..preeppp..tiba-tiba datang satu aroma yang mengasyikkan dan menikam dada menyelubungi hidung Epron...Lamunannya terhenti.. "Bongokla kau ni Ciku.. Kalau ia pun nak menyebarkan haruman kau tue jangan la time aku tengah date dengan awek aku..Tengok dah hilang bayang Park Shin Hye aku". "Weh, sorry la aku bukan apa, Apek ni dia pergi tekan perut aku, kau tau kan aku sensitif kalau orang pegang perut nie" kata Ciku sambil mengorek-ngorek hidung menggunakan garpu Pak Bilal...


   "Oii Ciku, kau babitkan aku kenapa hah?" kata Apek tanpa perasaan. "Weh Udu, kau marah ke nangis tue?haha" gelak Ciku."Hampeh Ciku, marah nie marah, nasib baik aku baik kalau tidak huh!" sepontan Apek balas..Tiba-tiba..."Ooittt".....bersambung....






Ikan Patin Masak Gulai Tempoyak

3 comments:

  1. hahaha epron..??cam penoh dgr..

    ReplyDelete
  2. kain epron mmg prnh dgr...haha

    ReplyDelete
  3. hux5..............mcm2 l0rh k0 cid0k............:D
    buat air liur meleleh jewp tg0k gulai a0k neyyy................

    ReplyDelete